ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﮔﻨﺎﮦ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ، تحریر: ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺯﺍﮨﺪﺍﻟﺮﺍﺷﺪﯼ ﺻﺎﺣﺐ

ﮔﺰﺷﺘﮧ ﺍﯾﮏ ﮐﺎﻟﻢ ﻣﯿﮟ ﻗﺎﺭﺋﯿﻦ ﺳﮯ ﻭﻋﺪﮦ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ؒ ﺳﮯ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺱ ﺟﻤﻠﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﺻﻞ ﺻﻮﺭﺗﺤﺎﻝ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ ﮐﮧ
’’ﮨﻢ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﮔﻨﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ۔‘‘
ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻣﯿﺮﮮ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺻﻞ ﻗﺼﮧ ﮐﻮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﺭﯾﮑﺎﺭﮈ ﭘﺮ ﻻﻧﺎ ﺍﭘﻨﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ۔۔
ﻟﯿﮑﻦ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺱ ﭘﺲ ﻣﻨﻈﺮ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ
ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﺍﺻﻼً جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﻨﺪ ﺳﮯ ﺗﮭﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻗﯿﺎﻡ
ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ۔ جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﻨﺪ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﻣﺠﻠﺲ ﺍﺣﺮﺍﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺳﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﯾﺘﯽ ﺟﻮﺵ ﻭ ﺧﺮﻭﺵ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺒﮑﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻧﮯ جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﻨﺪ ﺳﮯ ﺍﻟﮓ ﮨﻮ ﮐﺮ جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﺮﮔﺮﻡ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔۔💪
ﺍﺱ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺍﺱ ﺍﻧﮑﺎﺭ
ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ﮐﮧ جمعیت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﻨﺪ ﺍﻭﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﺣﺮﺍﺭ ﺍﺳﻼﻡ
ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻗﯿﺎﻡ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺗﮭﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ
ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﻤﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ۔ ﺍﻥ ﺟﻤﺎﻋﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ :
ﻣﺴﻠﻢ ﻟﯿﮕﯽ ﻗﯿﺎﺩﺕ ﻧﻔﺎﺫ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺠﯿﺪﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ
ﮨﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﮨﻠﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﯽ ﮨﮯ۔ ﻗﯿﺎﻡ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺳﮯ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺳﮑﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﻨﺪﻭﺅﮞ ﮐﮯ ﺭﺣﻢ ﻭ ﮐﺮﻡ ﭘﺮ ﺭﮦ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔
ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﻧﺘﺎﺋﺞ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﮨﮯ ﻧﺼﻒ ﺻﺪﯼ ﺑﻌﺪ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﻧﮩﯽ ﻧﺘﺎﺋﺞ
ﮐﺎ ﺳﺎﻣﻨﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺟﻦ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﺍﻥ ﺟﻤﺎﻋﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﺪﯾﻦ
ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻣﯿﮟ ﺧﺪﺷﺎﺕ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ
ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﯿﮕﯽ ﻗﯿﺎﺩﺕ ﮐﺌﯽ ﺑﺎﺭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﻣﻠﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻧﻔﺎﺫ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻧﺼﻒ ﺻﺪﯼ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﭘﯿﺶ ﺭﻓﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﯽ۔ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﻋﻈﯿﻢ ﻗﻮﺕ ﮐﮯ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮨﻮ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﯿﮕﯽ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎ ﭼﻮﺩﮬﺮﯼ ﺧﻠﯿﻖ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺰﯾﺪ ﮐﭽﮫ ﮐﮩﻨﮯ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮦ ﺟﺎﺗﯽ ﺟﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺳﻘﻮﻁ ﮈﮬﺎﮐﮧ ﮐﮯ ﻓﻮﺭًﺍ ﺑﻌﺪ ’’ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺟﮩﺎﮞ‘‘ ﮐﻮ ﺍﻧﭩﺮﻭﯾﻮ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ’’ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﯿﻦ ﺣﺼﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﯽ ﮐﺴﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺳﮑﺘﮯ۔ ‘‘ ﺗﺎﮨﻢ ﺍﺱ ﺳﺐ ﮐﭽﮫ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻗﯿﺎﻡ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺍﯾﮏ
ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﺗﮭﯽ ﺟﺴﮯ جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﻨﺪ ﺍﻭﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﺣﺮﺍﺭ
ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎﺅﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﻧﺎ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻨﺎﯾﺎ۔ ﺑﻠﮑﮧ ﺟﺐ
ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﮨﻨﺪ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﯽ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ
ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﯿﮓ ﮐﺎ ﺳﺎﺗﮫ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺧﻮﺵ ﺩﻟﯽ ﮐﮯ
ﺳﺎﺗﮫ ﺍﺱ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ
ﮐﭽﮫ ﺣﻘﺎﺋﻖ ﻗﺎﺭﺋﯿﻦ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻻﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ۔
ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ
ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﺗﯿﻦ ﻧﺎﻡ ﮨﯿﮟ :
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺳﯿﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﻣﺪﻧﯽؒ۔۔
ﺍﻣﯿﺮ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﺳﯿﺪ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺷﺎﮦ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ۔۔
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺑﻮﺍﻟﮑﻼﻡ ﺁﺯﺍﺩؒ۔۔
ﺑﻼﺷﺒﮧ ﺍﻥ ﺗﯿﻨﻮﮞ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻧﮯ ﻗﯿﺎﻡ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﮮ ﺷﺪ ﻭ ﻣﺪ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﺎ ﻣﮕﺮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻦ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺭکھ ﻟﯿﺠﯿﮯ۔۔ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﻣﺪﻧﯽؒ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﻣﻨﺪﻭﮞ ﻧﮯ ﺁﺋﻨﺪﮦ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﻃﻠﺐ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﮐﯽ ﮐﮧ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﺎﻟﻤﯿﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﺿﯽ ﮐﻮ ﺑﮭﻮﻝ ﺟﺎﺋﯿﮟ۔ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺪﻧﯽؒ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﮍﯼ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺜﺎﻝ ﺩﯼ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﺋﻊ ﮨﻮ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻨﻨﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﮨﻞ ﻣﺤﻠﮧ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﯾﮩﺎﮞ ﺑﻨﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﻧﮧ ﺑﻨﮯ، ﺍﺗﻨﯽ ﺟﮕﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺗﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﺑﻨﮯ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺟﺐ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﯾﻖ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﻏﺎﻟﺐ ﺁﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻓﺮﯾﻖ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻨﺎلی ﺗﻮ ﺍﺏ ﯾﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﺳﺐ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﺴﺠﺪ ﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺗﻘﺪﺱ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺳﺐ ﮐﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﮨﮯ۔
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻣﯿﺮ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﺳﯿﺪ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺷﺎﮦ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ ﻧﮯ ﻻﮨﻮﺭ
ﻣﯿﮟ ﺟﻠﺴﮧ ﻋﺎﻡ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻋﻼﻥ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﻗﻮﻡ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻭﮦ ﻗﻮﻡ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﺮﺗﮯ
ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﺩﺳﺘﺒﺮﺩﺍﺭ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﺏ ﻭﮦ
ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﺎﻟﻤﯿﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﮭﺮﭘﻮﺭ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺩﺍ
ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﺸﻤﯿﺮ ﭘﺮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﭘﮩﻠﯽ
ﺟﻨﮓ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﯿﮓ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﺲ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻧﮯ ﺟﮩﺎﺩ ﮐﺸﻤﯿﺮ
ﮐﯽ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺭﺍﺋﮯ ﻋﺎﻣﮧ ﮐﻮ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ
ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮐﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﻭﮦ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﺣﺮﺍﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺗﮭﯽ۔
ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺑﻮﺍﻟﮑﻼﻡ ﺁﺯﺍﺩؒ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ
ﺭﯾﮑﺎﺭﮈ ﭘﺮ ﺁﭼﮑﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮨﻨﺪ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻊ ﭘﺮ ﺟﺐ ﺭﯾﺎﺳﺘﻮﮞ
ﮐﻮ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﻼ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺮﺿﯽ ﺳﮯ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﯾﺎ
ﺑﮭﺎﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ
ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﻗﻼﺕ ﮐﮯ ﻧﻮﺍﺏ ﻣﯿﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﯾﺎﺭ ﺧﺎﻥ
ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻟﺤﺎﻕ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ۔ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ
ﺍﻋﻼﻥ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﮐﺎﻧﮕﺮﯾﺴﯽ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎﺅﮞ ﺳﮯ ﺭﺍﺑﻄﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﭘﻨﮯ
ﻭﺯﯾﺮ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﻣﯿﺮ ﻏﻮﺙ ﺑﺨﺶ ﺑﺰﻧﺠﻮ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﮐﻮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﺗﺎﮐﮧ
ﺑﮭﺎﺭﺗﯽ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺳﮯ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺷﻨﯿﺪ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﻗﻼﺕ ﮐﮯ ﺍﻟﺤﺎﻕ ﮐﺎ ﺑﺎﻗﺎﻋﺪﮦ ﺍﻋﻼﻥ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﻣﯿﺮ ﻏﻮﺙ
ﺑﺨﺶ ﺑﺰﻧﺠﻮ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺩﮨﻠﯽ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺧﯿﺎﻝ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺑﻮﺍﻟﮑﻼﻡ ﺁﺯﺍﺩؒ ﺳﮯ ﻣﻠﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﺎﻧﮕﺮﯾﺲ ﮐﯽ ﮨﺎﺋﯽ ﮐﻤﺎﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﻃﮯ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺭﮨﮯ ﮔﯽ۔ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺁﺯﺍﺩؒ ﻧﮯ ﻧﻮﺍﺏ ﻗﻼﺕ ﮐﮯ ﻓﯿﺼﻠﮯ ﭘﺮ ﻧﺎﺭﺍﺿﮕﯽ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﯿﺮ ﻏﻮﺙ ﺑﺰﻧﺠﻮ ﮐﻮ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﺎﻧﮕﺮﺳﯽ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎﺅﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻠﻨﮯ ﺳﮯ ﺭﻭﮎ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺗﻠﻘﯿﻦ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻭﺍﭘﺲ ﺑﮭﯿﺞ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻦ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺁﭖ ﻟﻮﮒ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻟﺤﺎﻕ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﺑﻨﺎﺋﯿﮟ۔۔💪
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﺍﺳﯽ ﻗﺎﻓﻠﮧ ﺳﮯ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻥ
ﺍﮐﺎﺑﺮ ﮐﮯ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﺎﻟﻤﯿﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﮐﮯ ﻧﻔﺎﺫ ﮐﯽ ﺟﺪﻭﺟﮩﺪ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻭﻗﻒ ﮐﺮ ﺭﮐﮭﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ
ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﺑﮭﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ 1970 ﺀ
ﮐﮯ ﻋﺎﻡ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺟﺐ ﺻﺪﺭ ﯾﺤﯿﯽٰ ﺧﺎﻥ ﻧﮯ ﭘﺎﺭﻟﯿﻤﻨﭧ
ﮐﺎ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﺩﮦ ﺍﺟﻼﺱ ﻣﻠﺘﻮﯼ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﺦ ﻣﺠﯿﺐ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ
ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺩ ﻋﻤﻞ ﻣﯿﮟ ﮨﮍﺗﺎﻝ ﮐﺎ ﺍﻋﻼﻥ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻣﺸﺮﻗﯽ
ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﺎ ﭘﻮﺭﺍ ﻧﻈﺎﻡ ﺟﺎﻡ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺗﻮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺎ
ﺧﻄﺮﮦ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻧﻈﺮ ﺁﻧﮯ ﻟﮕﺎ۔ ﺍﺱ ﻣﻮﻗﻊ ﭘﺮ
ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﮐﻮ ﺳﻠﺠﮭﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻗﻮﻣﯽ ﺍﺳﻤﺒﻠﯽ ﮐﯽ ﭼﮭﻮﭨﯽ
ﭘﺎﺭﻟﯿﻤﺎﻧﯽ ﭘﺎﺭﭨﯿﻮﮞ ﻧﮯ ﻻﮨﻮﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﻼﺱ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻓﺮﯾﻘﯿﻦ
ﺳﮯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻭﻓﺪ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ﺑﮭﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮈﮬﺎﮐﮧ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﺦ ﻣﺠﯿﺐ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺳﮯ ﻣﻠﮯ۔
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ﻧﮯ جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮﺭﯼٰ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﺧﺎﻥ ﻋﺒﺪاﻟﻮﻟﯽ ﺧﺎﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺷﯿﺦ ﻣﺠﯿﺐ ﺳﮯ ﻣﻠﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ : ’’ ﺷﯿﺦ ﺻﺎﺣﺐ ! ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﺁﭖ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﯿﮕﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﮐﺎﻧﮕﺮﺳﯽ۔ ﮐﻞ ﺁﭖ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻨﺎ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﺗﻮ ﮨﻢ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻧﮧ ﺑﻨﺎﺋﯿﮟ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﺁﺝ ﺁﭖ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺗﻮﮌ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﮨﻢ ﺁﭖ ﺳﮯ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﮯ ﺁﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺳﮯ ﻧﮧ ﺗﻮﮌﯾﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﮨﻮﮔﺎ۔‘‘
ﺍﺱ ﭘﺲ ﻣﻨﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﻌﺾ ﻣﺠﺎﻟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ
ﻭﺯﯾﺮﺍﻋﻈﻢ ﺟﻨﺎﺏ ﺫﻭﺍﻟﻔﻘﺎﺭ ﻋﻠﯽ ﺑﮭﭩﻮ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺎ
ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﭩﻮ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻧﮯ ﺍﭘﻮﺯﯾﺸﻦ ﭘﺮ
ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﯽ ﺫﻣﮧﺩﺍﺭﯼ ﮐﺎ ﺍﻟﺰﺍﻡ ﻋﺎﺋﺪ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ
ﻣﻔﺘﯽ ﺻﺎﺣﺐؒ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺍﭘﻮﺯﯾﺸﻦ ﻟﯿﮉﺭ ﺗﮭﮯ، ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ
ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ :
(’’ﮨﻢ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﮯ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﯿﮟ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﺫﻣﮧﺩﺍﺭﯼ ﺗﻢ ﭘﺮ ﻋﺎﺋﺪ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﮨﻢ ﺗﻮ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﮯ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ؟ ﯾﮧ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﻧﺎ ﺗﻤﮩﺎﺭﺍ ﮨﯽ ﮐﺎﻡ ﮨﮯ، ﮐﻞ ﺑﮭﯽ ﻣﻠﮏ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﺗﻢ ﻧﮯ ﻣﻠﮏ ﮐﻮ ﺩﻭﻟﺨﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮔﻨﺎﮦ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮔﻨﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﻧﮧ ﮐﻞ ﺷﺮﯾﮏ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺁﺝ ﺍﺱ ﮔﻨﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﺣﺼﮧ ﺩﺍﺭ ﮨﯿﮟ۔‘‘)
ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﻭﺭ ﺟﻤﻠﻮﮞ ﮐﯽ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻣﯿﮟ ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺸﯽ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ
ﻟﯿﮑﻦ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﭘﻮﺭﯼ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩؒ ﻧﮯ
ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﮐﮩﺎ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﻮﺭﺍ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻧﮩﻮﮞ
ﻧﮯ ﺍﮐﺘﻮﺑﺮ 1975ﺀ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﻥ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻮﺭ ﻣﺪﺭﺳﮧ ﻧﺼﺮۃ
ﺍﻟﻌﻠﻮﻡ ﮔﻮﺟﺮﺍﻧﻮﺍﻟﮧ ﻣﯿﮟ (جمیعت ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻣﻠﮏ ﮔﯿﺮ
ﮐﻨﻮﻧﺸﻦ ﺳﮯ ﺧﻄﺎﺏ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ، ﺍﻭﺭ
ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﻨﻮﻧﺸﻦ ﮐﺎ ﺍﺳﭩﯿﺞ ﺳﯿﮑﺮﭨﺮﯼ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺒﮑﮧ ﺑﻌﺾ ﺩﯾﮕﺮ
ﻣﺠﺎﻟﺲ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﮐﮩﯽ ﺟﺴﮯ ﯾﺎﺭ ﺩﻭﺳﺘﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺟﻤﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ’’ﮨﻢ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﮔﻨﺎﮦ
ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ۔‘‘ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺳﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ
ﻣﺴﻠﺴﻞ ﺩﮨﺮﺍﯾﺎ ﺟﺎ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺑﮩﺮﺣﺎﻝ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﻭﮦ ﺣﻠﻘﮧ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺍﯾﺸﯿﺎ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﺠﻤﻮﻋﯽ ﻣﻔﺎﺩ ﻣﯿﮟ ﻣﻔﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺗﮭﺎ، ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻦ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﺳﮯ ﺧﻮﺵ ﺩﻟﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﺁﺝ ﻭﮨﯽ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡ ﻭ ﺳﺎﻟﻤﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻧﻈﺮﯾﺎﺗﯽ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﺮﮔﺮﻡ ﻋﻤﻞ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺍﺻﻞ ﻣﻨﺰﻝ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ۔۔💪
‏( ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﮧ ﺍﻭﺻﺎﻑ، ۲۳ ﻣﺌﯽ ۱۹۹۹ﺀ)